diumenge, 1 d’abril del 2012

IX Trotamons -Fraga-

Aquest passat diumenge, Josep de Ramonpau i David de Farrera, ens vam desplaçar a Fraga per participar a la 9ª edició de la Trotamons, una marxa amb BTT, que discorria pel “mon” fragatí, el desert dels Monegres, Candasnos, Velilla de Cinca i la ribera del riu Cinca.

Un recorregut molt rodador,   però amb 80 quilòmetres i 1000 m de desnivell, que feien “apretar les dents”.
Una mica abans de els 9 del matí es va donar la sortida, al començament neutralitzada pels carrers de la ciutat i després, ja per camins, començava una intensa pujada, amb alguna trialera i a partir d’aquí quilòmetres i quilòmetres de pista molt rodadora, amb algun que altre “repexonet”, fins  a Velilla de Cinca que per baixar al poble ens trobàvem amb una trialera bastant llarga i tècnica.

Creuàvem rapidíssimament  els carrers del poble, amb molta gent i un ESPECTACULAR avituallament , tipus “Tour de France”, una fila de gent a dreta i esquerra del carrer, amb botelles d’aigua i barretes energètiques.

A partir d'aquí començava el camí de retorn fins a Fraga, uns 10 quilòmetres, seguint els caminets del marge dret del riu Cinca.
En definitiva, un “carretó” de quilòmetres pel desert dels Monegres, amb molt bon ambient, organització i temperatura.